Projekt miał trwać 2 miesiące, trwa już 6 miesięcy, a Ty nadal zastanawiasz się, co zrobić, aby taka sytuacja się nie powtórzyła, jednocześnie wprowadzając mozolne, kolejne poprawki? 

Mogłoby się wydawać, że problem leży w procesie projektowym. Niewykluczone, ale dziś nie na tym się skupimy. Jeśli będziesz chciał podejść do tego kompleksowo, sprawdź ten wpis, o planowaniu czasu projektanta wnętrz – mówię w nim m.in. o rozpoczynaniu swojej przygody i ulepszaniu procesu.

Sprawne procesy to jedno, ale jeśli nie wykorzystujesz całego potencjału swoich mediów społecznościowych i strony internetowej, to nawet idealnie śmigający proces niewiele pomoże, bo nadal będziesz przyciągać niewłaściwych klientów.

Ale wszystko po kolei. W tym artykule bierzemy na tapet jeden kanał komunikacji – Facebook. 

Jakie są 3 najważniejsze elementy skutecznego fanpage? 

1. Musisz wiedzieć, kim jest twój klient.

tekst alternatywny

Jeśli nie poświęciłeś chociaż chwili, żeby zastanowić się nad tym, co ciebie interesuje lub kręci w projektowaniu, jakie projekty chcesz tworzyć i dla kogo chcesz je robić, to ciężko będzie ci odpowiednio formułować komunikaty. Tym samym – ciężko będzie ci przyciągnąć odpowiednie osoby. 

Zobacz to na przykładzie:

Jeśli największą frajdę daje ci projektowanie pokoi dziecięcych, a w szczególności pokoi niemowlęcych, to twoją grupą docelową będą kobiety w ciąży i młodzi rodzice. 

Żeby ich do siebie przyciągnąć, naturalnym będzie publikowanie postów nawiązujących do tego tematu. Artykuł o podstawowym wyposażeniu pokoju niemowlaka raczej nie będzie interesujący dla osoby, która projektuje kuchnię, prawda? 

Podobnie, jeśli pracujesz tylko online, to będziesz tworzyć treści przedstawiające takie projektowanie i od razu wykluczysz osoby, które nie wyobrażają sobie pracy bez osobistego kontaktu.

Pominięcie tego punktu jest głównym powodem problemu, o którym często mi piszecie – czyli otrzymujecie zapytania od osób, z którymi nie chcecie pracować.

Dlatego tak ważne jest określenie persony, czyli klienta idealnego i tworzenie treści skierowanych do niego, a nie do wszystkich.

2. Edukacja klienta i rozwiązywanie problemów.

Jak wygląda twój proces obsługi klienta? 

Sam sposób działania może być różny w każdej pracowni i to twoim zadaniem jest wytłumaczyć swoje metody klientowi. Oczywiście- obowiązkowo zamieścić to na swojej stronie www, ale posty na Facebooku są również świetnym miejscem! 

Na tym etapie zastanawiamy się, jakie problemy ma dana grupa odbiorców – TWOICH odbiorców. 

Jeśli je znasz lub zadajesz pytania swojej społeczności o to, co jest dla nich trudne, to masz mnóstwo tematów. Jeśli potniesz je na kawałki, masz mnóstwo pomysłów na posty! Możesz także przygotować konkretny lead magnet – prezent (np. darmowy Pdf do pobrania) za zapis na twoją listę mailingową (newsletter) lub napisać artykuły blogowe, które rozwiążą ich problem. 

Artykuły są także dobrym punktem wyjściowym do pisania postów na media społecznościowe i wklejenia do niego linku, zapraszając na swoją stronę. 

Pamiętaj – wystrzegaj się hasła „Nowy wpis. Zapraszam” lub „Nowy projekt. Zapraszamy do współpracy”. Takie komunikaty nie niosą za sobą żadnej wartości, a osoba, która pobieżnie przegląda tablicę aktualności, nie zainteresuje się tym. 

Zawsze argumentuj, dlaczego warto wejść na twoją stronę, dlaczego warto kliknąć oraz zachęć! Możesz np. zacytować fragment artykułu i dać „próbkę” tego, co znajdą w środku.

3. Określ swój cel danego tygodnia lub miesiąca i twórz harmonogramy treści.

Jakie mogą być cele tworzenia przez ciebie treści na fanpage?

1. Zwiększenie świadomość marki.

2. Zwiększenie zamówień.

3. Kupienie konsultacji (o ile je oferujesz).

4. Zapis na listę mailingową.

5. Post pod reklamę.

6. Ocieplenie wizerunku.

7. Edukacja klienta.

Kiedy określisz cel, musisz zacząć planować i ułożyć harmonogram. 

Schematy ułatwią ci działanie, a dobry plan zaoszczędzi czas. Nie będziesz musiał zastanawiać się, co opublikować danego dnia, a co więcej – będziesz wiedzieć, po co i do kogo coś komunikujesz.

Czy warto patrzeć na statystyki Fb?

Kiedy wykonałeś wszystkie 3 punkty, nie zapominaj kontrolować tego, jak to się przyjęło. Sprawdzaj, analizuj, wyciągaj wnioski, zmieniaj. 

Zwróć uwagę na zasięgi, polubienia, komentarze, udostępnienie. 

Tym samym zobaczysz, co najbardziej przyciąga i niesie się dalej. Wtedy możesz w prosty sposób wywnioskować, na co warto postawić, na czym się skupić i co jest atrakcyjne dla twoich odbiorców. 

Jeśli coś nie przyniosło takich rezultatów, jakich oczekiwałeś, to wcale nie oznacza, że masz z tego od razu rezygnować. Może wystarczy zmiana formatu lub inaczej skonstruowana treść? Daj sobie prawo do testowania.

Ile i jak często publikować?

Pamiętaj – nic się nie wydarzy i nie pójdziesz do przodu, jeśli nie zadbasz o regularność. Jeśli dopiero zaczynasz, publikuj codziennie. W przeciwnym razie istnieje mała szansa na to, że ludzie zobaczą twoje posty. Algorytmy Facebooka są nieubłagane i niestety dotarcie nawet do 30% twoich obserwujących będzie sukcesem.

ABC Przedsiębiorczego Architekta

Zapraszam cię do obejrzenia odcinka ABC Przedsiębiorczego Architekta, w którym jeszcze dokładniej omawiam wszystkie elementy, które poznałeś w tym artykule.

Jak promować projekty na Fb?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej i wymiatać na Facebooku, to zajrzyj do mojego kursu online –  Jak promować projekty na Fb? Dostęp tylko do 5 lutego 2021 r. lub dla członków Akademii Przedsiębiorczego Architekta.

tekst alternatywny
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial