Ostatnia aktualizacja: 2 stycznia 2025
Czy macie swoje ulubione pozycje, bez których ciężko się Wam żyć? A może wszystko czytacie w wersji elektronicznej ? Jeśli kochacie piękne przedmioty, tak jak ja spodoba się Wam Label Magazine. Świetne przykłady realizacji wnętrz, niebanalne materiały i świetnie pokazane wnętrza. Gazeta z pięknymi zdjęciami i bardzo ciekawie zredagowana.
Od czasu do czasu warto się zatrzymać i zobaczyć co w trawie piszczy, czyli co w TRENDACH ciekawego się pojawiło? Ja do tego celu używam kilku portali, z których czerpie informacje co, gdzie i kiedy? Kilka tygodni temu napotkałam inspirującą pozycje Pani HATALSKIEJ TRENDBOOK 2016. Nie jest to pozycja o trendach w kolorach wnętrz, ale o tym jak będzie kształtował się świat nowych technologi. Autorka wyróżnia w nim kilka podtrendów
- MAKE TECH HUMAN – TECHNOLOGIA W SŁUŻBIE LUDZKOŚCI (w kontekście Architektury warto zastanowić się jak ulepszyć swój warsztat pracy, aby podążyć za klientem przyszłości ? )
- HUMAN IN THE CENTRE- – CZŁOWIEK W CENTRUM UWAGI (w kontekście Projektanta warto zastanowić się, czy nasz klient odgrywa odpowiednią rolę w procesie projektowym i jak go można lepiej obsługiwać ?)
- HUMAN TOUCH IN CONSUMER EXPERIENCE – WYKORZYSTANIE TECHNOLOGI, ABY RELACJE CZŁOWIEK MASZYNA ZDAWAŁY SIĘ BYĆ RELACJAMI CZŁOWIEK-CZŁOWIEK (w kontekście Projektanta warto zastanowić się jak ulepszyć nasze kanały komunikacji z klientem w tym strony www ?)
- BE A BETTER HUMAN- WYKORZYSTANIE TECHNOLOGI, ABY BYĆ ZDROWSZYM, LEPSZYM, MĄDRZEJSZYM, SZYBSZYM CZŁOWIEKIEM (w kontekście projektowania warto zastanowić się nad szybko nadchodzącymi zmianami oraz coraz krótszym czasem procesu projektowego ?)
- BE MORE HUMAN- CZŁOWIEK CHCE BYĆ SOBA, BARDZIEJ AUTENTYCZNY, NICZEGO NIE UDAWAĆ, POKAZYWAĆ SIĘ MIN W SIECI TAKI JAKI JEST NA PRAWDĘ (w kontekście Projektanta warto zastanowić się jak pokazywać siebie lub swoją markę np. w mediach społecznościowych ? )
Rozwój VR (wirtualna rzeczywistość), o której pisze Hatalska, ma ogromne znaczenie. Dla nas projektantów ważne jest, jak bardzo AR (augmented reality) będzie się rozwijała i jak będziemy ją wykorzystywać w naszej pracy. Po pierwsze możemy używać AR do oglądania wnętrz, przez naszych klientów. Po drugie wyobraźmy sobie, jak proste byłoby kupowanie w sklepach, do których moglibyśmy wchodzić w dzień i w nocy za pomocą specjalnych gogli?
My Company to nowa pozycja na polskim rynku. Dostałam pierwszy numer w prezencie i od tego czasu zaczęłam go regularnie kupować i czytać. Wśród tematów, jakie są tam poruszane, znajdziecie m.in. Jak zbudować markę, czy zostać vatowcem, 50% koszty za tworzenie dzieł nie tylko dla artystów.