Chcesz założyć i rozwinąć swoje studio projektowania wnętrz, ale nie wiesz od czego zacząć?

Chciałbyś mniej pracować, ale więcej zarabiać?

Zastanawiasz się, jak robić projekty wnętrz szybciej i nie martwić się o ilość klientów?

Ten artykuł będzie dla Ciebie. 

KROK 1 – Audyt działań architekta wnętrz



Budowanie fundamentów pod studio projektowania wnętrz.

Pierwszym krokiem będzie analiza – gdzie teraz jesteś i gdzie chcesz dojść.  

Bez tego nie będziesz wiedział, jak tego dokonać. Dlatego zaczynamy od odpowiedzi na poniższe pytania. Możesz zrobić to na kartce lub w pliku online, aby do tego wrócić. 

  • Gdzie teraz jesteś? Studia/po studiach/kilka lat pracy…
  • Jakie masz zasoby? Komputer/laptop/programy/licencje/aplikacje/umiejętności. Jakie znasz programy?  Na jakim poziomie? …
  • Kim jest twój klient idealny?  Czy masz opracowana strategię działania firmy? Jeśli nie, to warto przemyśleć te kwestie.



KROK 2 – 3 kluczowe pytania, na jakie powinien odpowiedzieć każdy architekt

  • Ile chce i mogę pracować?
  • Ile chce zarabiać?
  • Z jakimi klientami chcę pracować?  



Jeśli jesteś młodą mamą dwulatka, nie masz 12 godzin na pracę. Jak znajdziesz dwie, to skaczesz pod niebiosa. Być może pracujesz na etacie, ale chcesz rozwinąć swój mały biznes.  Zostają Ci popołudnia i weekendy. Musisz tak zaplanować ilość projektów, aby zdążyć na czas, ale nie zajechać się na śmierć. 

Wiesz, o czym piszę prawda? 

tekst alternatywny



Planner umów, projektów i przychodów dla architekta wnętrz

Jak tworzyłam moje pierwsze szkolenie w Akademii Przedsiębiorczego Architekta, wiedziałam, że teoria to za mało. Pomyślałam, że fajnie by było udostępnić architektom szablon, dzięki któremu zaczną liczyć projekt i ich czas. Tak stworzyłam Planner ilości umów oraz Planner projektów i przychodów, który jest dołączony do szkolenia. W tym roku poszłam o krok dalej i dla Członków Akademii VIP zrobiłam jeszcze Planner czasu pracy nad każdym projektem.  

Zachęcam Cię gorąco do zaplanowania ilości projektów i ustalenia, ile czasu możesz przeznaczyć na tworzenie projektów wnętrz. Kiedy będziesz publikować posty na social mediach, robił wpisy blogowe, a kiedy będziesz się rozwijać?  


studio projektowania wnętrz

Ile kosztuje Twoje marzenie?

Aby dojść do jakiegoś celu i zrealizować swoje marzenia, musisz policzyć, ile one kosztują. Następnie możesz zastosować tzw. reverse engineering – zasadę odwróconej inżynierii. Zastanów się, co musi się wydarzyć, aby dany cel zrealizować. 

Podam przykład.

Chcesz dwa miesiące w roku spędzać w ciepłych krajach.
W tym czasie chcesz pracować bardzo mało lub w ogóle. 
Liczysz, ile kosztuje twój dwumiesięczny pobyt w danym kraju lub krajach. 
Jakie są koszty transportu,  jedzenia, ubezpieczenia itd.
Zapisujesz tę kwotę na kartce.
Następnie musisz wpisać, ile dodatkowo odłożysz co miesiąc, aby ten cel zrealizować.
Jeśli wyjdzie Ci np. 10 000 zł – odkładasz 1000 zł. Czyli Twoje zarobki muszą wzrosnąć o 1000 zł netto co miesiąc. Jeśli podlegasz VAT i chcesz odprowadzić podatek, wyjdzie ok. 1600 zł. 



Wiesz teraz, ile kosztuje Twoje marzenie

Czas na kolejny krok.

Zarobki architekta wnętrz 

Policz, ile musisz zarobić na godzinę pracy, aby uzyskać pożądany efekt.

Najpierw wypisz godziny pracy, jakie masz do dyspozycji, potem kwotę na miesiąc, jaką chcesz zarobić.

Spisz wszystkie koszty stałe działalności takie jak ZUS, prąd, Internet, telefon czy biuro. Przemyśl, jakie będą koszty zmienne np. inwestycje w nowy sprzęt, książki czy kursy. 

Po odjęciu kosztów musi pojawić się kwota, która wystarczy Ci na życie plus nasza nadwyżka na realizację marzeń. Oczywiście dobrze by było, jakbyś odkładał również na inne cele, o których pisze w swojej książce T. Harv Eker, ale o tym innym razem. 

Teraz możesz przemyśleć, co musisz zmienić w swoich działaniach, abyś pracował mniej, zarabiał więcej i miał zadowolonych klientów?

 

studio projektowania wnętrz

Klient marzeń

Do architekta wnętrz przychodzą osoby, które potrzebują pomocy w aranżacji wnętrz. Nieraz jest to problem tylko z kolorami i stylem, nieraz duże wyzwanie opracowania kilkusetmetrowego domu wraz z basenem.

To, jacy ludzie będą do nas przychodzić, w dużej mierze zależy od nas samych i naszej koncepcji biznesowej. Co pokazujemy na stronie www, gdzie się reklamujemy i jakie informacje puszczamy w świat.

Dlatego tak ważne, abyś na chwilkę przestał projektować, wziął kartkę papieru i opisał swój dzień spędzony z idealnym klientem.

  • Jaki on jest?
  • Co lubi robić?
  • Jakiej muzyki słucha?
  • Czy pracujesz z nim online, czy na żywo? 
  • Czy projektujesz wielkie rezydencje, czy małe leśne domki?
  • Czym się interesuje?
  • Jakie klimaty we wnętrzach preferuje? itd. 


To w końcu od Ciebie zależy jakie projekty będziesz tworzył i dla kogo.

Po to założyłeś swoje studio projektowe, prawda? 

Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej o tych trzech fundamentalnych założeniach Twojej pracowni, przeczytaj ten artykuł.

studio projektowania wnętrz


KROK 3 – Stwórz swój plan działania (Plan działania architekta wnętrz)


Narzędzia, które Ci się przydadzą:

  • karteczki samoprzylepne lub mój planner zrobiony w Canva ,
  • kalendarz Google lub inny kalendarz online z opcją zaznaczania projektów w różnych kolorach i szybkim przenoszeniem zadań pomiędzy dniami i godzinami,
  • planner ilości umów i projektów – możesz stworzyć swój lub skorzystać z mojego. 



Na początku rozpisujemy ilość projektów, którą maksymalnie możemy zrobić w ciągu miesiąca kwartału i pół roku. Pamiętaj, hulające studio projektowania wnętrz musi mieć solidne fundamenty i plan działania.

Potem dzielimy każdy projekt na mniejszy części zgodnie z fiszkami, które opracowaliśmy. Każdy etap powinien być osobnym krokiem, czyli w naszym przypadku osobną fiszką.

Jeśli mamy policzone, ile czasu przewidujemy na dany etap, możemy nanieść ten projekt do kalendarza online. 

Najlepiej jak jeden projekt będzie jednym kolorem. Dzięki temu będziesz wiedział, kiedy kończą się poszczególne etapy. W kalendarzu Google są opcje tworzenia odrębnych kalendarzy pod różne okazje. Ta funkcja świetnie Ci się przyda, gdy chcesz mieć kontrolę nad każdym etapem projektu. Możesz też poszczególne projekty robić ukryte.    

Jeśli musisz przedłużyć lub skrócić jakiś etap projektu wnętrz, możesz to zrobić poprzez przeciągnięcia danego pola w dół lub w górę.


 

Bezpłatny webinar dla architekta wnętrz



Zapisz się tutaj, aby otrzymać planner projektu w Canva. Oprócz tego otrzymasz ode mnie nagranie webinaru o 10 największych błędach podczas projektowania wnętrz. Kliknij w grafikę i zapisz się już teraz.



Czy wiesz, czego najbardziej obawiają się projektanci wnętrz ?


Co ich powstrzymuje , aby rozwinąć swoje studio projektowania wnętrz?


Niedawno zadałam architektom kilka pytań. Zobacz, jak odpowiadali.  



Pytanie nr 1: Co obecnie utrudnia Ci rozwój swojej marki?

Odpowiadaliście tak:

  • zbyt mało czasu; 
  • brak czasu na prowadzenie social mediów, ale potrzeba  pozyskiwać klienta właśnie poprzez te kanały;
  • brak czasu na zgłębienie promocji marki;
  • nie wiem jak otworzyć firmę i czy sobie poradzę z papierologią
  • nie wiem jak zacząć;
  • brak pracowników;
  • zbyt mało wiedzy jak pozyskać klientów;
  • brak odpowiednich (płatnych) programów i brak czasu;



Pytanie nr 2: Czego najbardziej się obawiasz?

  • krytyki;
  • papierologii, księgowości i ubiezpieczenia od wtop;
  • braku klientów lub brania wszystkiego, a w związku z tym złej organizacji;
  • tego, że nie ogarnę wszystkiego, a obecnie ogarniam;
  • przestoju pomiędzy projektami;
  • że działania promocyjne nie będą dawać rezultatów.

To wszystko są pewne przekonania.

Jeśli dotyczą także Ciebie, zacznij nad nimi pracować i zastanów się:

  • czy są oparte na faktach?
  • skąd takie przekonanie?
  • czy masz na to dowód?
  • co się stanie, jeśli okaże się ono prawdziwe?
  • czy na pewno tego się obawiasz?



Wolisz oglądać niż czytać?

Zobacz nagranie webinaru „Jak rozhulać swoją markę projektową w 3 krokach?”. W trakcie webinaru mówię o Akademii Przedsiębiorczego Architekta. Więcej o Akademii dowiesz się z tego artykułu. Możesz zarezerwować swoje miejsce w kolejnej edycji tutaj.


tekst alternatywny
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial