Ostatnia aktualizacja: 30 grudnia 2022


Mamy lipiec 2022 roku. Wkoło słychać coraz więcej głosów o tym, że nadszedł kryzys, a zleceń na projekt wnętrz jest coraz mniej. Płynność finansowa w projektowaniu wnętrz jest wyzwaniem dla wielu projektowych biznesów i zabiera sen z powiek. Klienci mają problem z pozyskaniem kredytu, zatrzymują projekty lub rezygnują. Jeśli odczuwasz to na własnej skórze, wiedz, że nie jesteś sam. Jednak, tak jak zawsze, chciałabym Cię zachęcić do działania. Nie do załamania rąk – a do zastanowienia się, co możesz z tym zrobić? Chciałabym zapalić w Twojej głowie iskierkę – skłonić do przemyśleń, wesprzeć i zmotywować do działania. Czas wziąć na tapet płynność finansową. Co możesz zrobić, aby spać spokojnie i zmniejszyć ryzyko przestoju w projektach? Obrać plan B!

Płynność finansowa w branży projektowania wnętrz

Aby mieć płynność finansową trzeba doprowadzić do stanu, aby pieniądze przychodziły do nas bez przerw, najlepiej kilkoma kanałami. Dobrze jest, gdy klienci sami do nas przychodzą i nas znajdują. Dzieje się tak, gdy wiemy, kim jest nasz klient i gdzie go szukać.

Promowanie firmy projektowej

Promować możemy się w social mediach. Wybieramy ma początek 2. Może być dla Ciebie przydatny artykuł o tym, jak promować własne studio projektowe. Pomocne jest prowadzenie bloga i dbanie o SEO. Ściągamy na swoją stronę potencjalnych klientów bezpośrednio z wyszukiwarek, jak i innych stron www. SEO (Search Engine Optimization) – proces, którego celem jest osiągnięcie przez stronę internetową jak najlepszej pozycji w bezpłatnych (naturalnych, organicznych) wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz i słów kluczowych więcej tu –  webinar na YT.

Ja korzystam też z reklamy na Google Ads i FB Ads. Ale tu ostrzegam. Ma to sens tylko wtedy, jeśli masz opracowaną strategię marki i personę klienta idealnego. Inaczej możesz stracić sporo pieniędzy lub dojść do błędnego wniosku, że reklamy płatne nie działają. Pokazuję, jak się z tym uporać, w kursie oraz Workbooku, ale na początek zerknij do artykułów o strategii marki oraz o opisywaniu klienta idealnego

Liczenie kosztów i planowanie przychodów to punkt obowiązkowy, gdy prowadzisz własne studio projektowania wnętrz

Warto przygotować sobie tabelkę, gdzie będziesz wszystko planować. Ja korzystam z plannerów — ocaliły mi życie prywatne. Najpierw stworzyłam planner ilości umów, aby nie robić po nocach. Potem planner przychodów, aby określić, ile musi kosztować mój projekt. Oba narzędzia są w kursie Jak stworzyć plan działania swojej firmy?

Bardzo polecam pracę na plannerach i tworzenie konkretnych strategii, bo wtedy nie błądzisz po omacku, ale wiesz co i ile musisz zrobić, aby zamknąć miesiąc na plusie. Potem poszłam jeszcze dalej i stworzyliśmy planner wyceniania pracy, bo często widzę, jak zaniżamy swoje stawki. Warto znać swoją stawkę dzienną, godzinową oraz średnią cenę za m2 wtedy dokładnie wiesz, ile warty jest Twój czas. Wiesz jak wycenić projekt. Wiesz, ile ich musisz zrobić w miesiącu. Z tą wiedzą na pewno lepiej się zorganizujesz, bo będziesz wiedzieć, że tracisz nie tylko czas, ale też pieniądze. Jeśli dobre wycenianie pracy stanowi dla Ciebie wyzwanie i nie wiesz, jak się za to zabrać, zobacz koniecznie webinar o wycenianiu pracy projektoanta wnętrz, w którym omawiam to krok po kroku.

Plan B, czyli płynność finansowa nie jedno ma imię!

Ile nóg ma Twój biznes projektowy? – Jedną? Czas na zmiany!

Czy stoisz na jednej nodze — kompleksowych, wykonawczych projektach wnętrz, czy na dwóch (np. masz też projekt koncepcyjny lub nadzór)? Jak bogata jest Twoja oferta?

W branży projektowej możesz robić projekty kompleksowe, zamawiać towary za klienta, robić nadzory, robić tylko układ funkcjonalny z wod.-kan. i elektryką, robić same wizualizacje albo tylko rysunki techniczne, projektować meble dla stolarzy lub moodboardy dla klienta z listą zakupową. Możliwości jest wiele.

tekst alternatywny

Prowadziłam cały webinar o tym, jak zadbać o płynność finansową – omawiałam podczas niego 15 pomysłów na plan B w branży projektowania wnętrz. Dowiesz się z niego, co wpływa na płynność finansową w branży projektowania wnętrz. Poznasz największe błędy, przez które projektanci wnętrz mogą mieć problem z płynnością finansową.

Konsultacje online mogą być Twoim planem B

Myślałeś o oferowaniu konsultacji online? Ja prowadzę i to genialna sprawa. To daje ogromną wiedzę o moim kliencie, stosunkowo szybki przypływ gotówki (pod warunkiem, że dobrze się wycenisz) i jest kolejną alternatywą, gdy klient nie może czekać na projekt.

Więcej o prowadzeniu konsultacji online mówiłam podczas webinaru. Z webinaru dowiesz się:

  • Dlaczego warto oferować konsultacje online w branży projektowania wnętrz.
  • Co warto przemyśleć, zanim wprowadzisz konsultacje do swojej oferty.
  • Jak zautomatyzować konsultacje, aby oszczędzać czas?

tekst alternatywny
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial