Jesteś architektem wnętrz, masz własne studio projektowe i nie chcesz mieć problemów z ilością klientów. Rozumiem Cię w 100% i mam dla Ciebie dobrą wiadomość.


Jeśli dobrze zaplanujesz działania w sieci, możesz sprawić, że będą się do Ciebie zgłaszać przede wszystkim Twoi klienci idealni. Nie będziesz musiał martwić się o to, że w kalendarzu masz za mało projektów i zleceń, żeby osiągnąć swój cel finansowy.

Własne studio projektowe – strategia działań



Nie ma drogi na skróty. Koniecznie powinieneś mieć opracowaną strategię działań Twojego studia projektowego. Jeśli do tej pory się tym nie zajmowałeś, pora nadrobić zaległości.


Każdy projektant wnętrz pracuje inaczej (a przynajmniej tak powinno być), bo strategię opracowujemy na podstawie swoich potrzeb, wartości i możliwości. Przeczytaj artykuł o tworzeniu strategii działań studia projektowania wnętrz, żeby dowiedzieć się więcej.


Problemy projektanta wnętrz z pozyskaniem klientów


Wielu architektów wnętrz zmaga się z problemem zbyt małej ilości zainteresowanych projektem.


Część projektantów wnętrz dostrzega również, że klienci, zainteresowani projektem wnętrz, nie przychodzą do nich sami (np. z mediów społecznościowych, jeśli obserwowali Twój profil). Z tego powodu na pozyskanie nowych inwestorów poświęcają dużą ilości energii i czasu.


Nie musi tak być, jeśli wykonasz kilka podstawowych kroków.


tekst alternatywny

Z kim pracuje architekt wnętrz?

Odpowiesz zapewne – z klientami, którzy potrzebują projektu wnętrz.

Jasne, że tak! Pytanie tylko jacy oni są?
W zależności od niszy każdy projektant wnętrz może mieć inną grupę odbiorców i zupełnie inne potrzeby. Ponownie wracamy do klienta idealnego, czyli persony.


Klient idealny i własne studio projektowe


Jeśli chcesz skutecznie tworzyć treści i trafiać do odpowiednich osób – musisz opracować personę klienta idealnego. Dzięki temu wiesz jak się przygotować, o czym pisać w social mediach, jakie reklamy tworzyć.

Poznajesz problemy i wyzwania Twojej grupy docelowej. Awatar persony – Twój klient idealny – to osoba, z którą chcesz pracować.


Jeśli projektujesz pokoje dziecięce – kierujesz swoje posty i artykuły do rodziców i skupiasz się na tej tematyce. Jeśli projektujesz małe mieszkania – nie tworzysz treści o urządzaniu wielkiego domu z basenem.

Po drugie – możesz przeanalizować, gdzie jest Twoja grupa docelowa.


Jeśli projektujesz wnętrza komercyjne, to LinkedIn może okazać się lepszy niż Instagram. Może okazać się, że to właśnie tam Twoi klienci szukają projektanta wnętrz.


Masz do wyboru wiele platform: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok i wiele innych. Skup się na tym, aby działać tam, gdzie jest Twoja grupa odbiorców.


Po trzecie – mając określoną personę, ułatwiasz sobie pracę. Twój komunikat kierowany będzie do konkretnej grupy odbiorców, którzy są, będą lub mogą być zainteresowani usługą architekta wnętrz. Jeśli komunikujesz się na złej platformie lub Twój komunikat jest uniwersalny – do wszystkich – to utrudniasz sobie dotarcie do klienta idealnego i tracisz cenny czas.

Małe ćwiczenie

Załóż konto w aplikacji https://track.toggl.com/ i zacznij mierzyć czas swoich działań podczas dnia pracy. Nie tylko czas poświęcony na danych projekt, ale odpisywanie na maile, odbieranie telefonów i tworzenie postów w social mediach. Zdziwisz się jak dużo tracisz bez planu i strategii działania.

Bez wybranej grupy docelowej nawet tworzenie postów na FB to strata czasu. Bo piszesz o czymś, co nie dociera do grupy docelowej w ogóle lub jej nie interesuje.

O sposobach darmowej promocji nagrałam pełne szkolenie dla architektów wnętrz, którzy dołączyli do Akademii Przedsiębiorczego Architekta.

Gdzie promować własne studio projektowe?




Wiesz już, że powinieneś działać tam, gdzie jest Twoja grupa odbiorców.


Najważniejsza zasada: nie wybieraj na start wszystkich kanałów.
Skup się na jednym, rozwijaj go i dopiero później startuj z kolejnym.

Możesz np. zacząć od profilu na Instagramie, a dopiero potem założyć fanpage na FB. Im więcej będziesz mieć kont, tym bardziej możesz pomyśleć o tym, aby je łączyć i automatyzować (np. poprzez Creator Studio lub aplikację Planoly). Wtedy zastanów się, jak wykorzystać te same treści, ale podać je w różny sposób, na różnych kanałach.

Zobacz szkolenie o promowaniu projektów wnętrz na Instagramie i kurs o prowadzeniu skutecznego profilu architekta wnętrz na Facebooku.


formularz z pytaniami do klienta

Strona www architekta wnętrz


Pamiętaj, że Instagram i Facebook nie należą do Ciebie.
Konto może zostać ukradzione, zablokowane itd. Nie jest to Twoje miejsce w sieci na stałe.



Dlatego koniecznie musisz zadbać o stronę www z sekcją blogową, na której umieścisz swoje artykuły.


Blog projektanta wnętrz


Jeśli zapytasz mnie, od czego zacząć, zawsze powiem Ci to samo – od bloga. Wybierz tematy, które interesują Twoich odbiorców. Wypisz je na kartce. Wybierz 12 najważniejszych i podziel na miesiące. Zacznij pisać od dziś, systematycznie. Po roku będziesz miał już omówione 12 największych bolączek Twoich klientów.


Traktuj blog jako bazę do pozostałych treści. Wykorzystaj fragmenty artykułów na fanpage i wklej link do pełnego artykułu. Opublikuj wycinek na Instagramie. Nakręć pogadankę na Instastory, w którym poruszysz, któryś z punktów z artykułów.

Jeśli efektywnie wykorzystujesz swój czas pracy na projektami wnętrz i masz opracowany proces projektowy, to już jesteś na dobrej drodze.


Wystarczy, że zaplanujesz dodatkowy blok czasowy, który poświęcisz na pisanie artykułów.


Jeden z tematów już masz: Twój proces projektowy.
Pokaż, jak pracujesz, ile to trwa, na czym polega.


Postaw się w roli swojego klienta i pomyśl, czego może nie wiedzieć, nie rozumieć w pracy architekta wnętrz. Możesz podzielić to na części i stworzyć kilka artykułów.


Na temat bloga architekta wnętrz planuję napisać odrębny artykuł, dlatego obserwuj mój profil na Facebooku Przedsiębiorczy Architekt, a na pewno nie przegapisz publikacji.


Pomysły na posty dla projektanta wnętrz.


Przygotuj sobie listę pomysłów na posty, potencjalnych tematów, które poruszysz na blogu lub w mediach społecznościowych. Cel Twoich postów może być różny. Może to być edukacja klienta, promocja Twoich projektów czy np. zachęcenie do wykupienia nowej usługi, którą wprowadziłeś.


Konieczna jest burza mózgów.
Zastanów się, o co najczęściej pytają Cię klienci.


Poczytaj fora internetowe lub grupy o projektowaniu wnętrz i przeanalizuj, co jest problemem i utrudnia innym zdecydowanie się na usługi projektanta, ale też – jakich rad na temat aranżacji wnętrz potrzebują. To wszystko jest kopalnią pomysłów na Twoje posty!

Możesz także skorzystać z mojego plannera i listy tematów na posty na 30 i 100 dni.

Promowanie projektów wnętrz na social media.



Publikowanie samych postów z Twoimi najnowszymi projektami i krótką wzmianką „Nowy projekt. Zapraszamy do współpracy.” nie buduje więzi z Twoimi odbiorcami. Takie posty powinny być tylko dodatkiem, a nie głównym bohaterem.


Musisz dać się poznać, dostarczyć im wartość i wzbudzić zaufanie. Dlatego zaproś swoich odbiorców za kulisy, nawiązuj relację i opowiadaj o swojej pracy, projektach – dlaczego tak wyglądają, jakie rozwiązania zastosowałeś.


Jak często publikować posty?



Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli działasz na blogu – cudownie byłoby publikować artykuły raz w tygodniu. Jeśli nie możesz – publikuj 2 razy w tygodniu lub raz na miesiąc… Wszystko możesz dostosować do siebie. Jednak najważniejsza jest regularność.


Podobnie w mediach społecznościowych – bądź regularny w publikacjach, bo wtedy Twoja społeczność wie, czego może się spodziewać i przyzwyczai się do tego, że dostarczasz regularnie ciekawe treści. Różnica jednak jest taka, że na social media powinieneś udzielać się codziennie – posty, stories, udostępnianie linków do artykułów.


Jeśli działasz na Facebooku, zobacz artykuł o skutecznym fanpage architekta wnętrz.

W Akademii Przedsiębiorczego Architekta znajdziesz cały blok trzech szkoleń o promowaniu własnej pracowni projektowej. Najbliższa edycja już w maju – zarezerwuj swoje miejsce i dowiedz się więcej. Jeśli nie planujesz do niej dołączyć – zobacz Pakiet Promocja studia projektowania wnętrz


tekst alternatywny
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial