Ostatnia aktualizacja: 21 maja 2024
Wiele projektantów mi mówi, że nie ma czasu na planowanie treści w social media. Promowanie studia projektowania wnętrz nie musi zabierać Ci kilku godzin dziennie. Tylko, żeby tak było, trzeba zrobić kilka kroków fundamentalnych kroków. Czasem trzeba się cofnąć, czasem zmienić system działania. Czas przeanalizować swoją sytuację i temu zaradzić. Daj znać w komentarzu, czy problem zarządzania czasem i pozyskiwania klienta dotyczy także Ciebie.
Promowanie studia projektowania wnętrz to nie tylko działalność w social mediach.
Więcej na ten temat pisałam już w artykule Jak promować własne studio projektowe?
Tutaj chciałabym tylko powtórzyć, że media społecznościowe nie są jedynym sposobem promowania się jako projektant wnętrz. Co więcej, najczęściej kojarzymy to z Instagramem i Facebookiem, a zapominamy o takich portalach jak Pinterest, LinkedIN, TikTok czy YouTube (i wielu innych miejscach w sieci). Media społecznościowe to nie wszystko.
Do całego arsenału możliwości dochodzą także między innymi:
- Strona www z sekcją blogową.
- Google Moja Firma.
- Portale wnętrzarskie.
- Grupy wnętrzarskie (między innymi na FB, ale też fora dyskusyjne).
- Mini produkt w .PDF do pobrania.
- Strony lądowania.
- Newsletter.
- Artykuły gościnne.
No dobrze, ale skoro nawet na profil w mediach społecznościowych brakuje nam czasu, to co zrobić?
5 kroków, dzięki którym łatwiej znaleźć czas na promowanie studia projektowania wnętrz
Za chwilę przejdziemy razem przez 5 kroków. W każdym z nich zadam Ci kilka pytań. Co dzięki nim zyskasz? Przede wszystkim znajdziesz punkty zapalne, przez które wciąż brakuje Ci czasu na promowanie swojej pracowni, pochłania to zbyt dużo Twojej energii, a jednocześnie nie przynosi oczekiwanych rezultatów.
Najlepsze platformy do promowania projektów wnętrz
- Czy nie rozpraszasz za bardzo swoich działań? Gdzie masz konta? Jeśli założyłeś je wszędzie, gdzie możliwe, nic dziwnego, że masz na głowie za dużo.
- Jeśli masz wiele kont, ale na żadnym nie publikujesz regularnie, skup się na jednym. Dopiero wtedy wprowadzaj kolejne.
- Nie marnuj czasu na bycie wszędzie (szczególnie gdy nie publikujesz i ostatecznie jesteś nigdzie)
- Nie da się określić jednoznacznie, jaki jest najlepszy sposób promocji dla projektantów wnętrz. Każdy z nas jest inny i to, co zadziała u Ciebie, zależy od Twojej grupy docelowej. Tam, gdzie jest Twoja grupa odbiorców, tam jest dla Ciebie najlepsza platforma do promowania swoich projektów.
- Przeczytaj na początek artykuł o tym, jak określić klienta idealnego.
Strategia studia projektowania wnętrz
- Bez opracowanej strategii tracisz czas, bo tworzysz treści, które są do wszystkich.
- Tylko ułamek z nich będzie trafiał w sedno i rozwiązywał prawdziwe problemy klienta idealnego.
- Pokazuję, jak opracować strategię w Workbooku o tworzeniu planu działania i strategii jako projektant wnętrz
- Na początek możesz przeczytać artykuł Jak opracować strategię marki projektowej.
Potencjał platform do promocji projektów wnętrz
- Jak dobrze znasz medium, w którym działasz?
- Czy wykorzystujesz jego potencjał?
- Jeśli masz kilkanaście kont, a tak naprawdę żadnego nie znasz bardzo dobrze, to działasz po omacku.
Praca w blokach czasowych
- Jaki masz system pracy?
- Jak planujesz tworzenie treści?
- Polecam pracę w blokach czasowych.
- Wyznacz sobie, że na przykład
- od 12:00-12:30 w poniedziałki opracujesz cały miesiąc treści (tematy, które poruszymy)
- we wtorki, środy i czwartki o tej samej porze będziemy pisać,
- w piątek dorobimy grafiki (jeśli będą potrzebne) i zaplanujemy posty, aby publikowały się automatycznie.
Organizacja pracy projektanta wnętrz i oszczędzanie czasu
- Czy dbasz o oszczędność czasu? Tutaj opisałam kilka pomysłów na ułatwienie pracy.
- Wykorzystaj automatyzacje — planuj posty z wyprzedzeniem, aby publikowały się automatycznie.
- Możesz oszczędzić czas, jeśli będziesz prowadzić bloga. Blog ma mnóstwo zalet:
- pozycjonujesz stronę, czyli jesteś łatwiej wyszukiwany i widoczny w sieci;
- budujesz pozycję eksperta;
- masz gotowe treści do social media (jeden artykuł to min. kilka postów / instastories itp.);
- łatwiej pozyskać klienta, bo szybciej Ci zaufa
- Wykorzystuj opinie klientów, gotowe wizualizacje.
- Przygotuj szablony grafik, aby tylko wkleić tekst lub grafikę i przyspieszyć pracę.
Zobacz także…