Ostatnia aktualizacja: 21 maja 2024


Skąd przychodzą do Ciebie klienci? Z polecenia, z mediów społecznościowych – np. gdy angażujesz się w komentarzach pod postami potencjalnych klientów czy może klienci odnajdują Cię sami? Jeśli właśnie zastanawiasz się jak osiągnąć ostatni efekt i chciałbyś pozyskać klienta bez ciągłego głowienia się i spędzania wielu godzin z telefonem w ręku, ten artykuł jest dla Ciebie!

Moje początki – co robiłam, aby pozyskać klienta?

Jak zaczynałam swoją przygodę z projektowaniem, to działałam w myśl systemu marketingu partyzanckiego. Nadal uważam, że była to dobra metoda. Szukałam miejsc, gdzie mogę pokazać moją ofertę i gdzie przebywali moi klienci. Oprócz katalogów branżowych umieszczałam swoje portfolio wszędzie, gdzie się dało. Co mi to dało? Byłam widoczna w wielu miejscach w sieci.

Tutaj jest pewna pułapka, bo jeśli chcesz obrać podobną taktykę, koniecznie czytaj dalej i nie pomiń żadnego z kroków, o których wspomnę dalej oraz napisałam w artykule Jak promować własne studio projektowe. W przeciwnym razie bycie w wielu miejscach, ale bez planu i strategii, nie przyniesie oczekiwanych rezultatów (np. pod kątem tego, kto się do Ciebie zgłosi).

Największa pułapka pozyskiwania klienta w branży projektowania wnętrz.

Gorąco Cię zachęcam do obejrzenia 232. odcinka #ABCPrzedsiębiorczegoArchitekta, w którym omawiam największe błedy i pułapkę, w którą możemy wpaść, gdy chcemy zdobyć kolejnego klienta. Wszystkie odcinki znajdziesz na mojej grupie Przedsiębiorczy Architekt na Facebooku.

Jeśli chcesz pozyskać klienta, opracuj strategię marki

 Trzeba działać tam, gdzie jest Twój klient docelowy. Tutaj przeczytasz o tym, jak określić klienta idealnego, aby skutecznie działać.  Opis klienta idealnego to podstawa strategii marki. Pokazuję jak się z tym uporać w Workbooku. Ale na początek możesz przeczytać artykuł, w którym opisuję najważniejsze kroki tworzenia strategii studia projektowania wnętrz. Kiedy opiszesz swojego klienta, łatwiej Ci będzie się promować. Wszystko, co będziesz pisać, publikować, kierujesz do niego, więc Twój przekaz będzie naturalny.

„Na tym musi właśnie polegać cały twój marketing: na wytłumaczeniu potencjalnym nabywcom, w jaki sposób możesz uczynić lepszym ich własne życie. Do tego się wszystko sprowadza. Zawsze!”

Angus Mcleod 

Twórz skuteczne treści, aby pozyskać klienta

Tworzenie dobrych treści i dawanie wartości to klucz do sukcesu. Ta praca będzie procentować. W artykule Jak promować własne studio projektowe pokrótce opisałam to co, kiedy i ile publikować. Jakie tematy poruszać?

Pozycjonowanie, czyli widoczność strony www w sieci

Na początku swoich działań dbałam też o SEO mojej strony internetowej. To się nie zmieniło. Choć gdy patrzę na to z perspektywy czasu, obecnie dbam o to jeszcze bardziej. Bez tego ani rusz w świecie internetowym.  Mam nadzieję, że wiesz co to SEO? Jeśli nie, obejrzyj nagranie webinaru o tym, dlaczego SEO jest ważne

Gościnią webinaru była Agnieszka Wojtas z liczysiecontent.pl – u niej znajdziesz całą masę wiedzy o pozycjonowaniu stron i SEO. Koniecznie zajrzyj. SEO, z angielskiego Search Engine Optimization, to optymalizacja stron www pod wyszukiwarki internetowe — to klucz do trwałego sukcesu i przypływu klientów na Twoją stronę www. 

tekst alternatywny

Tu liczy się regularna praca. 

Możesz kupić reklamę Facebook ADS lub Google ADS, ale jak nie masz ogarniętej strony z sekcją blogową oraz opracowanej persony klienta, będziesz działać na oślep i być może przepalisz budżet reklamowy!

Więcej na temat pozyskiwania klientów i sposobach na darmową promocję dowiesz się w Akademii Przedsiębiorczego Architekta

Jeśli chcesz łatwiej pozyskać klienta, zadbaj o swoją ofertę!

W bazie wiedzy znajdziesz już artykuły, w których opisałam najczęstsze powody nieskutecznej oferty oraz tworzenie oferty krok po kroku.

Pamiętaj, że sama widoczność w sieci to nie wszystko. Działanie na blogu czy social mediach, regularność – też nie załatwi do końca sprawy. Dlaczego? Bo kiedy zgłasza się klient i otrzyma ofertę ogólnikową, napisaną szybko lub (oby nie) na kolanie, nie ma mocnych argumentów, aby wybrać właśnie Ciebie. Albo znika, albo porównuje ceną. Zrób jak najlepsze pierwsze wrażenie.

Zobacz także…

tekst alternatywny
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial