Ostatnia aktualizacja: 26 marca 2024


O dobrym portfolio architekta wnętrz z pewnością powstanie osobny artykuł. Portfolio architekta wnętrz, który już działa kilka lat na rynku, to zupełnie coś innego niż portfolio osoby, która dopiero zaczyna w branży projektowania wnętrz. 

Budowałam  portfolio mojego studia ponad 15 lat i przeprowadziłam tyle rekrutacji do mojego zespołu, że z pewnością podzielę się z Wami moim doświadczeniem.

Jeśli dopiero zaczynasz lub chcesz założyć własne studio projektowe, świetnie trafiłeś. 

tekst alternatywny



Zanim jednak przejdziemy do budowania dobrego portfolio, muszę zaznaczyć kilka rzeczy.

Dobre portfolio początkującego projektanta wnętrz — podstawy

Portfolio początkującego architekta wnętrz — jak przyciągnąć klienta

Po pierwsze, dobre portfolio ma być skuteczne i przyciągnąć odpowiednich klientów.

Po drugie, aby tak było, trzeba zająć się swoją strategią i postarać się określić klienta idealnego.

Po trzecie, jeśli właśnie zastanawiasz się, jak to zrobić skoro dopiero zaczynasz, nic się nie martw. Poniżej dziele się wskazówkami odnośnie portfolio, a tutaj przeczytasz o tym, jak przygotować sobie opis klienta idealnego.

Po co to robić? Po to, abyś jak najszybciej pracował tylko z tymi osobami, z którymi chcesz, a praca sprawiała przyjemność. 

Na początku zrób to tak, jak Ci się wydaje, że chcesz, aby było. To jasne, że bez działania nie masz doświadczeń z różnym klientami. Z czasem będzie to rozwijać, zmieniać i wyciągniesz wnioski. Małymi krokami do przodu

Jeśli poczujesz, że potrzebujesz więcej wsparcia w tworzeniu strategii swojego studia, przeczytaj artykuł lub zobacz mój Workbook lub kurs online

Pakiet Plan działania firmy projektowej

Pierwsze portfolio projektanta wnętrz — jak zacząć?

Wizualizacje wnętrz w portfolio początkującego architekta

Możesz zrobić wizualizacje wnętrz w stylistyce, jaką preferujesz. Ważne, aby były zrobione w wysokiej jakości. Dzięki temu nawet jeśli nie opiszesz szczegółowo klienta idealnego, przyciągniesz osoby, które oczekują wnętrz np. nowoczesnych, boho, minimalistycznych itd.

Nie musisz projektować wnętrz w każdym stylu. Możesz wybrać, mieć wyróżnik i robić to, co idzie Ci najlepiej i co sprawia Ci najwięcej przyjemności.

Portfolio architekta wnętrz — jak powinno wyglądać?

Z wybranych projektów (wizualizacji) stwórz plik .PDF do pobrania, którego możesz przesyłać klientowi. Pokaż tam najlepsze projekty. Opisz, jak działasz. Ile masz etapów. Masz pakiety? Zaprezentuj je. Im więcej detali, tym klient będzie bardziej świadomy, co kupuje.  Taki plik .PDF możesz wgrać do Google Dysk i udostępnić klientowi link.

Na pewno znasz uczucie przeglądania świetnie zaprojektowanego katalogu. Wtedy lepiej rozumiemy daną ofertę, ideę marki. Z Twoim klientem będzie tak samo. Jeśli przygotujesz uporządkowany plik, klient poczuje się pewniej i odbierze Cię bardziej profesjonalnie.

Szablony moodboardów

Moodboard w portfolio architekta wnętrz

Pokazuj zestawy produktowe w formie moodboardu. Ja stworzyłam swoje szablony, aby praca szła szybciej, w programie Canva. Dzięki temu mam spójne treści i wizerunek na każdym kanale.

Wizualizacje nie są jedynym sposobem pokazania projektu wnętrz. Jeśli chcesz pracować na moodboardach, tym bardziej pokaż je w portfolio. To także będzie Twój wyróżnik. Nie każdy klient będzie chciał pracować w takim systemie, ale to jest w porządku. I to całkowicie naturalne. Lepiej od początku budować firmę tak, by projektowanie sprawiało Ci przyjemność niż naginać się przez wiele miesięcy.

Portfolio przygotowane dla danej grupy odbiorców

Opisz w ofercie i na stronie www dla kogo pracujesz i jakie wnętrza lubisz tworzyć, aby przyciągać tylko konkretną grupę odbiorców.  Zobacz artykuł: Dlaczego Twoja oferta jest nieskuteczna?

Nieskuteczna oferta i budowanie portfolio to bardzo powiązane tematy, bo jeśli staramy się pisać do wszystkich, ciężej nam przyciągnąć osoby, z którymi chcemy pracować i te osoby, którym odpowiada nasz styl pracy. To trochę ruletka. Jeśli nie popełnisz błędów, które opisuję w artykule, na pewno będzie Ci łatwiej.

agnieszka pasieka adamek przedsiebiorczy architekt baza wiedzy dla projektantów wnętrz

Portfolio architekta wnętrz a oferta na projekt wnętrz

Stwórz 3 pakiety, aby klient nie szukał nigdzie indziej, a wybierał pomiędzy Twoimi pakietami. Najlepiej, jeśli będziesz mieć gotowy szablon oferty. Ja taki stworzyłam i oszczędzam setki godzin na robieniu ofert. Za to klient ma wyczerpujące informacje: jak działam i w czym pomagam. Zobacz artykuł: Oferta na projekt wnętrz krok po kroku.

Jak zacząć pozyskiwać klienta, gdy masz małe portfolio?

Załóż bloga. To treści, które pozostają najdłużej w sieci i ułatwią znalezienie Twojej strony www. Stwórz 5-10 artykułów, które opisują twoją pracę, etapy projektu, pakiety, ulubione style — każdy styl to osobny post. 

Jeśli zadbasz o SEO (bez tego ani rusz w świecie internetowym), tym bardziej Twój idealny klient może trafić na Twoje treści. Jeśli nie wiesz co to SEO, obejrzyj webinar: „SEO w blogowaniu, dlaczego jest ważne?”, który prowadziłam ze specjalistką w tej dziedzinie — Agnieszką Wojtas z liczysiecontent.pl 

Z postów blogowych stwórz 5 – 10 wpisów na kanały social media, z których korzystasz. Z jednego artykułu możesz stworzyć więcej niż 5 postów. Dzięki temu budujesz pozycję eksperta, a Twój potencjalny klient lepiej Cię pozna.

Zobacz artykuł: Jak promować swoje studio projektowe.

Jeżeli masz więcej pytań i wątpliwości sprawdź wielką sesję Q&A. Nagranie do niej i jej streszczenie otrzymasz po zapisie na newsletter.

Zobacz także…

tekst alternatywny
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial