Ostatnia aktualizacja: 20 maja 2024
Mogę się założyć, że kiedy czytasz ten tytuł, masz z tyłu głowy myśl, że: (po pierwsze) brzmi to zbyt pięknie, aby mogło być prawdziwe, a (po drugie) zbyt prosto. Przecież rozwój firmy projektowej wydaje się być wejściem na Mount Everest, prawda?
Gdyby ktoś 16 lat temu powiedział mi, że rozwój studia projektowego można zamknąć w 12 głównych kroków, pewnie też słuchałabym z niedowierzaniem. Jednak po 16 latach prowadzenia własnego studia wiem, że to naprawdę możliwe. Przede wszystkim dlatego, że gdy spojrzę wstecz, widzę, co można wyeliminować. Zauważam to, na co poświęciłam czas, a jednocześnie nie miałam oczekiwanych rezultatów. Powód był prosty. Szłam naokoło zamiast prosto przed siebie i na skróty.
Dlatego stworzyłam Akademię Przedsiębiorczego Architekta, aby taką gotową mapę wręczyć projektantom wnętrz. Na tej mapie jest 12 głównych baz / przystanków.
Rozwój firmy projektowej na swoich zasadach.
- Jeżeli chcemy pracować w pojedynkę — w porządku.
- Jeżeli możemy pracować dwa razy w tygodniu — w porządku.
- Jeżeli pracujemy dla kogoś i chcemy rozwijać swoje projekty po godzinach — też to jest w porządku.
Budujemy to według swoich zasad, według swoich potrzeb.
Moje szkolenia w Akademii Przedsiębiorczego Architekta przygotowałam według 12 kroków, w kolejności, którą Ci przedstawię. Chciałabym Ci o nich napisać więcej, żebyś miał świadomość, z czego to wynika i dlaczego jest skuteczne (a wiem to od moich Kursantów – tutaj możesz zobaczyć ich opinie, a na blogu przeczytasz pełne case study Kursantek)
Zobacz webinar lub posłuchaj podcastu — Rozwój firmy projektowej w 12 krokach
Rozwój firmy projektowej w 12 krokach.
KROK 1
Plan działania studia projektowania wnętrz.
Pierwszym krokiem jest stworzenie planu działania swojej firmy. To fundament marki. Zacznij od zastanowienia się, jakie są Twoje potrzeby, marzenia i dokąd byś chciał dojść.
- Kim chcesz, aby był Twój klient?
- Ile chcę i mogę pracować? Raz w tygodniu?
- Dwa razy w tygodniu? 5,6,7,12 godzin dziennie?
- Ile chcesz zarabiać?
Jeżeli nie wiesz tego wszystkiego, to gdy zabierasz się za social media, za logo, stronę internetową, błądzisz i tracisz czas, a czasem nawet pieniądze. Przeczytaj artykuł Jak stworzyć strategię marki projektowej.
KROK 2
Zarządzanie i planowanie projektów wnętrz.
Krok numer dwa to rozpisanie w kalendarzu każdego projektu z podziałem na etapy. Nie da się w nieskończoność działać chaotycznie i tylko i wyłącznie gasić pożary. To wszystko da się spokojnie zaplanować.
Wykorzystuję do tego Kalendarz Google i na drugim szkoleniu pokazuję jak za pomocą kolorów wszystko to rozdzielać. Stworzyłam także planner godzin pracy, zgodnie z zasadą 60/40, czyli planujemy 60% naszego czasu, a 40% zostawiamy na rzeczy nieprzewidziane, żeby mieć luz i komfort działania. Planner jest bonusem Akademii.
Przeczytaj artykuł Planowanie projektów wnętrz w kalendarzu – jak to zrobić skutecznie? i poznaj aplikacje dla architektów do planowania zadań i projektów.
KROK NR 3
Tworzenie wytycznych projektowych.
Krok trzeci to dobry brief. Jeżeli jest zły, zbyt ogólnikowy, nie ma konkretów detali i detali, zapominamy o niuansach, a ilość poprawek rośnie. W Akademii pokazuję, jak przygotować świetne wytyczne projektowe.
Oczywiście nie obejdzie się bez formularza z pytaniami, który zautomatyzuje i usprawni analizę potrzeb klienta. Kurs na ten temat znajdziesz w Akademii, dodatkowo uzbroję Cię w gotowy formularz, żebyś jak najszybciej mógł to wdrożyć u siebie. Gotowy formularz znajdziesz także w moim sklepie.
Zobacz artykuł, w którym opisuje 5 błędów w wytycznych projektowych.
KROK NR 4
Oferta na projekt wnętrz.
Mega, mega ważny krok numer 4 – tworzenie naszej oferty.
Dużo osób odpisuje na maile klienta z bardzo dużym opóźnieniem — mamy bardzo dużo projektów i bardzo mało czasu na wyjaśnienie pewnych rzeczy. Żeby to dobrze wyjaśnić, trzeba moim zdaniem stworzyć sobie szablon oferty, dzięki któremu zaoszczędzimy czas. Ja taki szablon tworzę w programie Canva. Jak go stworzyć i co zawrzeć w ofercie pokazuję podczas 4. kursu w Akademii.
Możesz zobaczyć artykuł o tym jak zająć się ofertą na projekt wnętrz krok po kroku.
KROK NR 5
Rozwój firmy projektowej z planem B, czyli konsultacje online projektanta wnętrz.
Dlaczego to jest ważne? Dlatego, że różnorodność w naszym działaniu to często większa płynność finansowa. Możesz robić konsultacje nawet dla osób, które mieszkają za granicą. W kursie pokazuję jak zrobić takie konsultacje skutecznie i co wziąć pod uwagę, aby dobrze je wycenić.
KROK NR 6
Pozyskiwanie partnerów i producentów do współpracy.
To jest bardzo ważne, bo, działając w tej branży, nie jesteśmy w stanie wiedzieć wszystkiego, na każdy temat związany z aranżacją wnętrz. Oczywiście możemy chodzić na szkolenia, ale możemy też pozyskać ludzi z branży — firmy, które mają ciekawe rozwiązania, dzielą się wiedzą i doświadczeniem. Tym, jak to osiągnąć, zajmiemy się na 6. szkoleniu.
KROK NR 7
Projektowanie wnętrz online dla klientów z Polski i zagranicy.
Warto się zastanowić, czy chcesz obsługiwać takich klientów i włączyć do swojej działalności tworzenie projektów wnętrz online. W tym kursie omawiam zdalną pracę z klientem — dlatego, jeśli marzysz o zdalnym trybie pracy, bez spotkań na żywo i uzależnienia od lokalizacji — wyniesiesz z niego bardzo dużo, a ostatnie 2 lata pokazały, jak ważny jest plan B, prawda?
KROK NR 8
Darmowa promocja studia projektowania wnętrz.
Darmowa promocja tak naprawdę nigdy nie jest za darmo, bo zabiera nam czas. Dlatego tym bardziej trzeba wiedzieć, gdzie ten czas ulokować i jak go skutecznie wykorzystać. Gdzie i jak działać? Jak to uprościć i zautomatyzować? O tym właśnie mówię na 8. szkoleniu. Co więcej, do kursu dołączyłam planner postów i 100 pomysłów na wpisy.
Chciałabym zwrócić uwagę na to, żebyś wybrał jeden albo dwa kanały social media na samym początku — żebyś nie miał konta wszędzie, bo nawet pełen etat nie wystarczy do obróbki tego wszystkiego. Ja pokazuję w kursie jak to uprościć i zautomatyzować. Jak wykorzystać treści i zrobić tzw. recykling treści, czyli ponowne je wykorzystać w innej formie. Możesz do promowania się wykorzystać newsletter, social media, stronę www, Google Moja Firma i wiele więcej.
Możesz przeczytać artykuł o tym, jak promować studio projektowania wnętrz.
KROK NR 9
Pozyskiwanie klienta na projekt wnętrz poprzez Facebooka
Promocja na Facebooku jest dobra szczególnie wtedy, gdy chcesz trafić do prywatnych Inwestorów. Platformy, na których warto działać, zależą przede wszystkim od grupy docelowej. Na blogu znajdziesz materiał o tym, jak określić klienta idealnego, aby skutecznie działać.
Tutaj idziemy dalej w automatyzację, czyli gotowe szablony, gotowe rozwiązania. Pomyśl nad grafikami, które przyspieszą Ci pracę. Dobre praktyki i usprawnianie publikowania skutecznych treści omawiam na szkoleniu.
Poznaj 3 kluczowe elementy skutecznego fanpage projektanta wnętrz.
KROK NR 10
Profil studia projektowego na Instagramie.
Najczęściej projektanci działają właśnie na FB i Instagramie, bo większość z nas projektuje prywatne mieszkania (a przynajmniej tak jest w przypadku moich Kursantów) Jest jedno ALE…
Jeżeli nie zrobiliśmy kroku numer 1, utrudniamy sobie skuteczne działanie. Ponownie ułatwiam sobie pracę z grafikami, za pomocą programu Canva. W szkoleniu, oprócz treści merytorycznej, znajdziesz m.in. szablony od Instastory oraz instakaruzeli.
KROK NR 11
Kompleksowa usługa projektowa, czyli nadzór nad realizacją projektu wnętrz.
Nadzory nie są obowiązkowe w ofercie projektanta wnętrz. Wszystko wynika z Twojej strategii. Bardzo dużo osób przepala czas i robi większość rzeczy, związanych z nadzorem, za darmo. A Ty? W kursie omawiam rodzaje nadzorów oraz pokazuję, jak dobrze stworzyć ofertę na taką usługę, o czym pamiętać i za co nie brać odpowiedzialności.
KROK NR 12
Budowanie zespołu projektowego.
Często, gdy zgłaszają się do mnie osoby, które działają 5, 6, 7 lat i chciałyby zacząć budować zespół, to okazuje się, że wcześniejsze kroki nie są opanowane. Dlatego jest to 12. kurs w Akademii. Dowiesz się, jak usprawnić wdrażanie nowego pracownika, jak zatrudnić odpowiednie osoby i na co zwrócić uwagę.
Zobacz artykuł, w którym opisałam, od czego zacząć, gdy chcesz delegować zadania i budować zespół projektowy.
______________________________
To jest 12 kroków, nad którymi warto się zastanowić. Chciałabym, żebyś je dziś przemyślał. Zastanowił się, co możesz zrobić i wdrożyć.
12 kursów online dla projektantów wnętrz – rozwój firmy projektowej w 12 krokach
Akademia to nie jest tylko i wyłącznie 12 kroków – 12 kursów, w których je omawiam. W Akademii mamy o wiele więcej materiałów. KLIKNIJ TUTAJ I POZNAJ SZCZEGÓŁY AKADEMII
A jeżeli chcesz się przebranżowić, jesteś na początku drogi i masz wiele wątpliwości, pobierz materiały, w których rozwiewam wiele z nich. Wystarczy, że napiszesz się do mojego newslettera dla początkujących projektantów wnętrz.
Zobacz także…
Funkcja trackback/Funkcja pingback